Афоризми, цитати, визначення
Віра – це...

Вірити — означає поставити Бога на перше місце у своєму житті.
Вірити — означає поставити Бога на перше місце у своєму житті, усвідомити, що все, чим ми володіємо, ми отримали від Бога, і що головне наше

Розповіді про віру дедалі частіше виявляються переконливими лише тоді, коли життєвий досвід являє собою найкращий коментар до них.
Розповіді про віру дедалі частіше виявляються переконливими лише тоді, коли життєвий досвід являє собою найкращий коментар до них. Курт Кох. Християни в Європі… — с.

Кожна людина повинна пережити миті бунту супроти пут віри, миті зачарування, миті екстазу й цілковиту незалежність наукового мислення.
Кожна людина повинна пережити миті бунту супроти пут віри, миті зачарування, миті екстазу й цілковиту незалежність наукового мислення. Януш Корчак. Право на повагу. — с.

Віра – це мистецтво триматися поглядів, які колись ваша розсудливість прийняла, незважаючи на ваші мінливі настрої.
Віра – це мистецтво триматися поглядів, які колись ваша розсудливість прийняла, незважаючи на ваші мінливі настрої. Клайв Стейплз Льюїс. Просто християнство. — с. 126.

Віра не може обходитися без сумніву. Віра, власне кажучи, має виявляти себе в певному почутті сумніву.
Віра не може обходитися без сумніву. Віра, власне кажучи, має виявляти себе в певному почутті сумніву. Бог для мене є передчуттям, я відчуваю Його, я

Без оптимізму не може бути життя, а без віри неможливе майбутнє.
Без оптимізму не може бути життя, а без віри неможливе майбутнє. Вселенський Патріарх Варфоломій. Віч-на-віч із Тайною. Православне християнство у сучасному світі. — c. 348.

Бог живе в нас як здатність до об’єднання і спілкування: любов і віра – Його мова, закладена в нас.
Бог живе в нас як здатність до об’єднання і спілкування: любов і віра – Його мова, закладена в нас. Леонідас Донскіс. Моральна сліпота. Втрата чутливості

Вірити можна в найрізноманітніші речі, а вірувати, в справжньому значенні цього слова, – тільки в Особистість.
Коли людина вірує, то залученою виявляється більша час тина її єства, ніж тоді, коли людина просто вірить. Вірити можна в найрізноманітніші речі, а вірувати, в

Майбутнє можна відчути лише завдяки вірі та надії.
Побоюючись майбутнього, людина вирішує, що легше знайти притулок в історії, а пам’ять і ностальгія постачають їй візію та творчу силу. Тому майбутнє можна відчути лише

Віра бачить Бога й сама божественна; щоб її досягти, дотримуйся міри в пильнуваннях та трудах.
Віра бачить Бога й сама божественна; щоб її досягти, дотримуйся міри в пильнуваннях та трудах і, набуваючи духовне, бережись, як би не занапастити плотське, коли

Любов — доказ того, що віра є вродженим даром у душах людей.
Той, хто любить, кориться тому, кого любить, виконуючи будь-яке його бажання. Таким буває і віруючий по відношенню до Бога. Тому, хто любить, байдуже: нехай усі

Любов — це мікропроекція віри.
Людська любов — це доказ того, що віра є вродженим даром в душі. Любов — це мікропроекція віри, один з видів обожнювання… Обожнювання — природній

Церква завжди є сучасною. Вона сучасніша за найпрогресивніші суспільства світу: саме тому, що вона дивиться в майбутнє
Церква завжди є сучасною. Вона сучасніша за найпрогресивніші суспільства світу: саме тому, що вона дивиться в майбутнє… Такою є наша прекрасна віра, яку ми маємо

Віра — це не статичний режим існування, а процес польоту.
Віра — це не статичний режим існування, а процес польоту. Майкл Рот. Те, що віддане за вас. // Що таке лютеранство? — с. 57.

Віра стосується самого існування особистості.
Якщо розуміти християнську віру, як дотримання того, що певні фактичні твердження є істиною, то існує небезпекаобміління, оскільки таке розуміння позбавлене екзистенційного виміру. Віра стосується самого

Властивість віри — помічати або розуміти, а чим більше хто помічає, тим більше плекає надії.
Властивість віри — помічати або розуміти, а чим більше хто помічає, тим більше плекає надії, а чим більше плекає надії, тим полум’яніше любить, з радістю

Найнебезпечніше – це віра як мода, віра без віри у віру, без екзистенційних шукань і осягнень, без морального підґрунтя.
Для загального духовного клімату, як на мене, небезпечний не чесний і спокійний атеїзм – без войовничого безвірництва, без дешевих нападок і претензій на абсолютну істину.

Віра і жертва – нероздільні, бо є природним опертям одна для одної. Без віри жертва стає катуванням, де головна особа – кат.
Віра і жертва – нероздільні, бо є природним опертям одна для одної. Без віри жертва стає катуванням, де головна особа – кат. Підтвердженням цього є

В основі віри численні таємничі явища, випадки, що їх людина відчуває власною душею. Вона в емоційній та ірраціональній сферах.
Віра в Бога народилася не від теоретичних здібностей людей, – ці здібності лише потім були використані для обґрунтування або спростування віри, – і тепер віра

Віра бачить Бога і сама божественна; щоб її досягти, додержуй міри в пильнуваннях i трудах і, набуваючи духовне, бережись, якби не згубити плотське, коли це плотське може тебе привести до кращого.
Віра бачить Бога і сама божественна; щоб її досягти, додержуй міри в пильнуваннях i трудах і, набуваючи духовне, бережись, якби не згубити плотське, коли це

На кожному кроці нашого життя наша віра може бути повною лише до тої міри, яка відповідає нашій духовній зрілості
Для нас дуже важливо усвідомлювати, що на кожному кроці нашого життя наша віра може бути повною лише до тої міри, яка відповідає нашій духовній зрілості,

Віра істотно є практикою, способом життя та ставленням до життя — а отже, пов’язана з конкретними діями.
Віра істотно є практикою, способом життя та ставленням до життя — а отже, пов’язана з конкретними діями. Юдіт Кьонеман. Гідність людини: виклик і шлях. Збірник

Немає сенсу питати, чи істотна, чи значуща віра в Бога: адже Бог і є єдине мірило всякої значущості.
Призначення і зміст будь-якої релігії — націлювати людину на Господа, мета і сенс усього сущого. Тому немає сенсу питати, чи істотна, чи значуща віра в

Бувають ситуації настільки безнадійні, що єдиною відповіддю на відчай може стати слово й елементарна віра, що після кожної ночі настає світанок.
Бувають ситуації настільки безнадійні, що єдиною відповіддю на відчай може стати слово й елементарна віра, що після кожної ночі настає світанок. Адам Міхнік. У пошуках

Віра відкриває нам Бога, який повертається до людини, щоб дати їй існування, і відкриває щастя людини, яка повертається до Бога.
Віра відкриває нам Бога, який повертається до людини, щоб дати їй існування, і відкриває щастя людини, яка повертається до Бога. Марґеріт Лена. Дух освіти. —

Для того, щоб бути дійсно живою, наша віра має постійно помирати.
Для того, щоб бути дійсно живою, наша віра має постійно помирати. Калліст Вер. Внутрішнє царство. — с. 36.

Віра надає людині її справжнього виміру, і саме вона рухає вперед історію.
Вимагаючи від людини каяття, Бог діє в історії не як творець, а як відкупитель. В особі тих, хто кається, Він звертається до всієї хворої історії:

Віра перестає бути лише абстракцією тільки тоді, коли не обмежується часом життя людини, а зумовлює весь його життєвий шлях, до самої смерті.
Віра перестає бути лише абстракцією тільки тоді, коли не обмежується окремим періодом або часом життя людини, а зумовлює весь його життєвий шлях, до самої смерті.

Якщо Він є, то не важливо, віриш ти чи не віриш
Якщо Він є, то не важливо, віриш ти чи не віриш. Якщо Він є. Інше питання: як ти живеш. Коли ти віриш, ти живеш інакше,

Якщо ти віриш, то не дери носа
Якщо ти віриш, то не дери носа. Якщо ти віруючий — тобі даровано, це не твоя заслуга. А той, хто не вірить, — не обов’язково

Віра в Бога мислиться одночасно як довіра до Бога
Віра в Бога мислиться одночасно як довіра до Бога – не просто впевненість у Його бутті і в істинності Його “слова”, але акт довіри до

Поза вірою немає жодної певності того, створено людину благим Богом, злим демоном чи випадковістю.
Поза вірою немає жодної певності того, створено людину благим Богом, злим демоном чи випадковістю. Джерело: Блез Паскаль. Думки. — с. 46.