12 цитат «за гідне життя світу»

Доктрина «За життя світу: назустріч соціальному етосу Православної Церкви» стала певним підсумком розвитку православного богослов’я упродовж півсторіччя.

Це позитивний, обґрунтований академічний документ, який є апологією відкритого погляду на світ.

Для таких посттоталітарних країн, як Україна, він є надзвичайно корисним, бо уводить християнство в усі сфери людського життя.

У цій добірці ми наводимо ТОП-12 цитат із «За життя світу», які показують, які форми гідності може відстоювати християнство.

Перші християни були спільнотою, гранично відданою життю в любові, де будь-які інші ідентичності – нації, раси, класу – були замінені винятковою вірністю Христовому закону милосердя. Це було співтовариство, засноване на знанні, що у Христі немає ні юдея, ні елліна, ні раба, ні вільного, немає жодної нерівності в гідності між чоловіком і жінкою, тому що все – одне (Гал. 3:28). 

І. Вступ. Час служити Господу. §6

Православні християни мають підтримувати дискурс прав людини не тому, що він цілковито відповідає Божому замислу про Його творіння, а тому, що він плекає почуття недоторканної унікальності кожної людини та пріоритету блага людини над національними інтересами.
Мова прав людини… уможливлює спільну практику шанування безкінечної й невід’ємної гідності кожної людини (тої, яку Церква, безперечно, вважає відбитком образу Божого в усіх людях). Православні християни мають визнавати, що для збереження та розвитку справедливого суспільства потрібна мова суспільної згоди, що наполягає на непорушності людських гідності та свободи.

ІІ. Церква у суспільній сфері. Усе життя наше Христу Богові віддамо. §12

Необхідним критерієм оцінки того, чи припустима та чи інша репродуктивна технологія, має бути невід’ємна гідність і непорівнювана цінність кожного людського життя.

ІІІ. Життєвий шлях людини.
Освяти наші душі й тіла, і дай нам благоговійно служити Тобі усі дні життя нашого. §24

Господь знає і любить усіх дітей, усі є носіями Його образу й подоби, й усі гідні однакової поваги, шанування й турботи. У розумінні Церкви кожен із нас народжується таким, яким він є, для того, щоб відкрилися на ньому діла Божі (Йн. 9:3).

Там само. §26 

Усі шляхи дорослого життя однаково відкриті для кожної людини, і на кожному з них Православна Церква утверджує повну рівність і гідність кожної особистості, створеної за образом і подобою Божою. Хоча Церква визнає, що чоловіки та жінки мають різний життєвий досвід і втілюють людську природу дещо відмінно, вона повинна відкидати будь-які припущення про те, що одна зі статей перевершує іншу в духовній гідності.

Там само. §29

Православна Церква навчає, що не існує меж вродженій духовній гідності людини, як би не страждали її тіло чи розум із плином років.

Там само. §30

Всупереч усім подібним практикам Православна Церква буде наполягати на високій гідності праці та на недоторканній священності кожної людини, а також на тому, що той‚ хто працює‚ вартий винагороди своєї (1 Тим. 5:18). 

IV. Бідність, багатство і соціальна справедливість.
Пом’яни, Господи, тих, хто пам’ятає бідних. §37

Водночас Церква повинна заохочувати корпорації гуманно інвестувати в депресивні регіони світу і створювати можливості там, де їх раніше не було; вона лише просить про те, щоб ці підприємства дотримувалися стандартів поведінки, які поважають властиву кожній людині гідність, і щоб вони вкладали інвестиції в економіку країн, що розвиваються, з метою поліпшення умов життя бідних верств населення, а не для того, щоб наживатися на їхніх злиднях.

Там само.

Насильство заперечує і пригнічує божественну гідність, властиву кожній душі, і зазіхає на образ Божий у кожному з нас.

V. Війна, мир і насильство. Про мир у всьому світі. . . §43

Сьогодні ми використовуємо концепцію вроджених прав людини як свого роду нейтральну граматику, за допомогою якої можна домовлятися про громадянські та правові механізми охорони людської гідності, загальної свободи, соціальної стабільності, однакових прав для всіх, повного політичного рівноправ’я, економічної справедливості й рівності перед законом. 

VII. Православ’я і права людини. Ти сотворив нас за Своїм образом і подобою. §61

Мова прав людини незамінна при обговоренні принципів громадянської справедливості й миру, але водночас вона слугує найвищим прагненням людської природи, проголошуючи й захищаючи недоторканну гідність кожної душі.

Там само. §62

Головним філософським принципом, що надихає конвенції, на яких ґрунтується теорія прав людини, є найбільший пріоритет людської гідності, свободи, рівності й справедливості в соціальному, громадянському та правовому устрої будь-якої країни. 

Там само. §63

Поділитися

Поділитися на facebook
Поділитися на telegram
Поділитися на twitter
Поділитися на linkedin
Поділитися на email
Поділитися на print

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *