Кирилівська церква Києва знаменита розписами ХІХ ст., серед яких яскравим живописним акордом виокремлюються твори загадкового Михайла Врубеля. Мистецьку добірку склала завідувачка науково-дослідним сектором Національного заповідника «Софія Київська» Ірина Марголіна.
- Композиція М. Врубеля «Зішестя святого Духа на апостолів». В обличчях апостолів передано портретні риси інтелектуальної еліти кінця ХІХ ст.

- Твір М. Врубеля «Надгробний плач». Композиційна структура сюжету перегукується з «Трійцею» Андрія Рубльова і не має аналогів щодо складу персонажів.

- Ікона М. Врубеля «Богоматір з Немовлям». В образі Богородиці, написаному з коханої автором жінки, передано найвище напруження материнського страждання.

- Ікона М. Врубеля «Ісус Христос». Виведено образ задумливого філософа, який глибокими, темними синіми очами зазирає у власну душу.

- Ікона М. Врубеля «Святий Кирил». Перед глядачем постає суворий, мужній, безкомпромісний борець за вчення про догмат Втілення

- Ікона М. Врубеля «Святий Афанасій». Мудрий старець, християнський апологет всепрощенною рукою благословляє всіх парафіян Кирилівського храму
Святий Афанасій зображений М. Врубелем як навчений життям розважливий сивоволосий старець. Світле відкрите чоло, м’які сиві кучері, сиві вуса й борода, що приховують вуста, запалі старечі щоки, закрита священна книга в руці святителя вказують на завершення життєвого шляху, тверду і спокійну готовність до Суду Божого. А його м’яка і добра благословляюча рука віщує про мир і спокій. Ромашки біля ніг святителя символізують чистоту, вірність, простоту й терпіння — ті складові, якими мають володіти борці за християнську віру.

Більше про твори Михайла Врубеля у Кирилівській церкві — у книзі І. Марголіної «Ангели Врубеля».