Духовність, заснована на співчутті: ТОП-3 цитат від Джошуа Серля

Сучасний постмодерний світ вимагає кардинальних змін християнського руху. Про нагальність таких змін пише у своїй книзі «Богослов’я у постхристиянському світі» відомий британський богослов Джошуа Серль.

Зокрема, він вважає, що одним із важливих аспектів богослов’я постхристиянського світу є «феноменологія співчуття», що вимагає відмови від спроб залучення політичних ресурсів для нав’язування християнських моральних цінностей або законодавчого закріплення будь-якої форми дискримінації. Дж. Серль вірить, що настав час для оновлення християнства і ключову роль у цьому процесі має відіграти богослов’я, здатне запропонувати радикально нове бачення християнства як «руху універсального співчуття», натхненного Святим Духом.

Яким має бути християнство в суспільстві, що страждає від кризи співчуття? Що таке справжня солідарність і як вона пов’язана зі співчуттям? Про це — наша добірка цитат від англійського богослова Джошуа Серля.

***

У межах християнського світу можливо дотримуватися церковних доктрин і визнавати себе християнами, водночас зневажаючи Христа у світі. Втім, ніхто не може прочитати описи життя та служіння Ісуса й дійти висновку, що співчуття, жаль та милосердя, звернені до стражденних, не є абсолютним, безумовним євангельським імперативом.

с. 135.

Солідарність – це не просто співчутлива реакція на конкретні ситуації страждання. Справжня солідарність вимагає тяжких зусиль, спрямованих на усунення докорінних причин такого страждання. Співчуття також передбачає духовну війну з усіма видами влади, втіленими у несправедливих структурах та інституціях, що перешкоджають процвітанню та реалізації цього світу й усіх його мешканців.

с. 145.

Духовність, заснована на співчутті, є особливо доконечною у сучасному світі. Ми живемо в суспільстві, яке страждає від кризи співчуття. Політика економії, сприяння накопиченню багатства коштом бідних, поява популістських політиків-ксенофобів (й ультраправих, й ультралівих) – це лише деякі з проявів духовної хвороби в самому осередді сучасного суспільства. У ситуаціях несправедливості співчуття часто змушене виражати себе протестом, ненасильницькими формами опору та громадської непокори. Богослов’я, вкорінене у євангельському розумінні співчуття, може пророче висловитися проти суспільних тенденцій, несумісних з цінностями Царства Божого. Світ досі чекає на появу християнства не як релігії приватного спасіння, а як євангельського руху універсального, творчого співчуття. Я щиро сподіваюся, що богослов’я постхристиянського світу зможе допомогти осмислити християнство саме в такий спосіб.

с. 184.

Поділитися

Поділитися на facebook
Поділитися на telegram
Поділитися на twitter
Поділитися на linkedin
Поділитися на email
Поділитися на print

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *